Alone on midsummer.

Jag har inte firat midsommar detta året. Jag har haft en helt vanlig ledig dag från jobbet idag. Jag tog en rejäl sovmorgon, sen låg jag kvar i sängen en timme till. Jag har myst ner mig i soffan och läst några kapitel ur Vredens Tid. Sen cyklade jag till ICA för att handla lite mat. Kom därifrån med saker så jag kunde mixtra ihop en cheesecake med lax och matjesill. Den vart ju både fin och god. Dock jävulskt mäktig så fick bara i mig några tuggor sen ville jag dö typ. Sen har jag kollat på serier och läst några kapitel till.
 
Nu tänkte jag fortsätta mysa på soffan, och jag kör väl på en likadan dag imorgon sen på söndag är det jobb igen.
 
- Rågbröd och smör är grunden till kakan. Hackad matjesill och lax tillsammans med löjrom och lite gräslök blandades ihop med philadelphiaost och lite creme fraiche och gjordes till själva röran. Aldrig gjort något sånt här förut och jag följde heller inga recept utan mer läst lite vad dem använde för saker i röran. Dekorerade med laxrosor, gräslök, löjrom, hackat ägg och cocktailtomat. Väldigt enkelt och gick väldigt snabbt att göra också. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0