Måndagen 28 September.

Har jobbat hela helgen så det har inte hänt så mycket i mitt liv de senaste dagarna. Det rullar på och man känner av hösten. När jag gick utanför dörren imorse och tog första andetaget så bara kände jag höst i hela näsan, hur det nu luktar.
 
Hade sen splittpass så jag hann fixa ett busskort, bara tagit mig typ fem månader. Får vi se hur fort pengarna tar slut och om de gynnar sig mer med ett periodkort. Jag har inte så långt in till stan, men eftersom jag inte är en morgonmänniska sover jag hellre femton minuter längre på morgonen & tar bussen. Och när det blir vinter kommer jag aldrig klara gå, jag hatar o frysa hehe.. Annars hann jag äta, tvätta, titta på tv och powernapa innan jag skulle tillbaka till jobbet igen.
 
Arbetsdagen rullade på och nu väntar eftermiddagspass hela veckan. Ledig fredag och lördag sen jobb söndag-fredag igen. Känns som jag inte gör mycket annat än att jobbar nu för tiden. Men jag trivs ju med mina kollegor så jag ska inte klaga. Kommer sakna Mathias så mycket när han flyttar utomlands, vem ska jag då dricka drinkar med på krogen ;)
 
Nej nu ska jag dyka ner med näsan i boken, den är bra. Och snart får man veta vem mördaren är tror jag. Spännande! Något som alltid funkar för mig oavsett om det är en serie, en bok eller en film. Crime/kriminalare. Bästa som finns verkligen.. (Så länge de håller sig där, irl ska alla bara vara snälla mot varandra).
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0