Enkla frukostbullar.

Tänkte ge receptet på mina bullar jag gjorde igår. Dels för dom är väldigt enkla att göra och dels för dom var goda. Efter dom hunnit svalna så tyckte jag att dom kändes lite torra utanpå, men nej när jag åt imorse så vart dom fortfarande mjuka och goda. 
 
Ingredienser:
5dl mjöl, jag körde på vetemjöl men det är valbart. 
1msk bakpulver 
1/4msk salt
2msk sirap 
2,5dl vatten
 
Sätt ugnen på 200grader.
Blanda ihop de torra ingredienserna först. Tillsätt sen sirap och vatten. Jag tyckte det blev lite för kletigt och fick tillsätta mer mjöl så jag rekommenderar att hälla lite vatten i taget så ni får den konsistens på degen som ni vill. (jag kan erkänna att jag hade lite svårt att forma bullarna först, men efter jag tillsatt mer mjöl gick de bra) 
 
Forma till bullar och lägg på en plåt ni klätt med bakplåtspapper.  Jag penslade lite vatten på bullarna och hällde på havregryn bara för att dom skulle bli lite finare. Helt klart godkänt. 
 
In i ugnen ca 10-15 min, mina var inne i typ 12 minuter och blev väldigt goda. Speciellt nybakade med smör och ost. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0