Söndagen 13 November.

När det kommer till snö och kaos på vägarna måste jag som levt både i söder och norr säga en sak. Ja det kanske blir kaos neråt landet snön kommer, men jag kan tycka det handlar om att plogbilarna inte är ute lika snabbt som här i norr. Kanske det beror på att i söder brukar det inte komma samma storlek av snö, eller så handlar det kanske om att här i Norrland lägger man mer pengar på det för här kommer snön fort och plogbilarna är ute och kör så fort de börjar snöa. 
 
Men vill också tillägga att detta inte gör norrlänningarna till experter. För tyvärr har det varit mycket trafikolyckor här sedan snön började falla gör en vecka sedan. Så norrlänningar ni bör inte skratta åt snökaoset neråt landet, för uppenbarligen finns kaoset här uppe också. 
 
Tycker snarare att alla ska ta det lite mer försiktigt i halkan. Och ni som går bör tänka på att inte bara slänga er ut på ett övergångsställe, bilisterna måste hinna bromsa.. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0