Torsdagen 22 Februari.

Att flytta 90 mil bort är inte det enklaste. Jag har kompisar, kollegor, ett jobb och ett boende här uppe i Sundsvall som jag trivs med riktigt bra. Jag trodde jag hade ganska bra förberedelse på flytten och idag kommer andra bakslaget, så idag är en dålig dag. Jag känner att de går inte riktigt som jag vill. Jag hade hoppats slippa göra allting från Skåne, det hade varit skönt om allt bara rullat på. Så idag är jag lite nedstämd. Fast de är inga större saker, jag är inte orolig och jag vet att jag snart har alla svar för att ta mig vidare. Dessutom kommer jag ju närmare familjen igen och det är därför jag flyttar hem igen. 
 
Dagen började i alla fall bra. Emma hämtade upp mig och gav mig presenter, fantastiska och omtänksamma gåvor. (Som också gjorde mig återigen känslig när jag kom hem och insåg hur nära allting är) Vi åkte bort och tog en fika på ett mysigt Café och när det var dags för mig att jobba skjutsade Emma mig in till stan igen.
 
Min älskade vän som jag kommer sakna dig.
 
Denna arbetsvecka går lite långsammare än vad jag är van vid. Å andra sidan är jag van att någon i teamet håller mig sällskap hela dagen, så är inte fallet denna vecka. Mitt team jobbar dagpass och jag kör kvällen. Så lite tomt blir det. 
 
Ikväll tar jag en paus ifrån allt flyttkaos. Jag ska bara käka någonting, chilla på soffan sen blir det sängen. Jag orkar inte ta tag i någonting, men snart är helgen här och då är det fullt schema hela dagarna. Tvätta, tömma, städa och sen ska jag nog UNNA mig lite bubbel. För ja jag gillar att unna mig saker. Så som jag väldigt gärna vill unna mig en utlandsresa inom närmsta veckorna. Och nu känns det ju ännu mer passande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0