Godnatt.

Som planerat spenderade jag min dag vid poolen, där varvade jag solning/läsning med att bada i poolen. När solen knappt kändes längre gick jag upp till restaurangen och åt en macka och pommes till middag. Gick sedan hem och duschade av mig all värme och sen chillade jag med serier ett tag innan jag gick ut.
 
Ikväll har jag varit ute på gatorna i Karon, min plan för kvällen var att få massage och sen köpa en nutellapannkaka. Jag började med massagen och när jag låg där på mage och hon började så kunde jag verkligen märka av vilken stor skillnad det är på här och hemma i Sverige. Jag upplevde att oljan som användes var i den mängd att jag hade kunnat slänga mig på en gummimatta och glida i all evighet. Så halt. Tack och lov torkade hon ju av kroppdelarna allt eftersom hon var klar. När jag sen vände mig om och det var dags för framsidan så kände jag all olja igen. De som kom näst var jag inte riktigt beredd på, för jag kommer inte ihåg att de var så förra gången jag var i Thailand, men hon gick alltså all in på mina bröst och jag fick verkligen skärpa till mig för att inte börja asgarva där inne. Asså visst helkroppsmassage i all ära, men jag tror inte bröst behöver massage. Mina saknar i alla fall helt muskler, där är bara fett haha. Aja vi avslutade i alla fall med det bästa och det är huvudmassage. Låg i hennes knä och bara njöt.
 
Innan vi var klara så frågade hon hur många jag reste med och denna gången tänkte jag mig inte riktigt för utan jag sa att det bara var jag , hon tittade på mig och gjorde typ ett fy tecken med fingret mot mig. Sen frågade hon var jag bodde  & hur gammal jag var, sen gick ut och pratade med de andra och då hörde jag mitt hotellnamn flera gånger och jag tänkte "shit nu har jag sabbat detta, jag ska ju inte säga att jag reser själv. Nu kommer jag inte komma härifrån och mina organ kommer säljas på svarta marknaden" . Fast ja jag kan va lite dramatisk ibland. Jag fick ett glas vatten när jag betalade och sen gick jag därifrån och tackade så jätte mycket för massagen.
 
Gick åt motsatt håll jämfört med hotellet, dels för att inte visa åt vilket håll jag bodde (ifall mina tankar skulle vara sanna haha) och dels för att jag skulle ha pannkaka. Hittade tillslut en vagn och väntade medan killen skulle komma tillbaka. Fick min pannkaka och gick hem igen. Så även idag har det varit en kvällspromenad på ca 3 km, skönt att trotsa värmen och promenera ändå.
 
 
Nu blir det bara lite serier fram tills jag somnar och imorgon tar jag sovmorgon eftersom det enbart är utcheckning som väntar imorgon.
 
Jag måste erkänna att det är lite drygt att byta hotell, det känns som hela dagarna hinner passera eftersom utcheckning är 12:00 och incheckning är 14:00, du får liksom inte ha dina saker förvarade säkert under den tiden så nej det känns lite tröttsamt. Jag har därför valt 3 nätter på de nya stället bara för att hinna få lite mer tid. En av dagarna ska jag förhoppningsvis spendera på en utflykt om jag kan bestämma mig för vad jag vill göra. Eller egentligen handlar de mest om vilken ö jag vill besöka, för båtutflykt vet jag att de ska bli. Mycket sol, bad och chill vill jag ha. Precis som hela denna semestern handlar om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0