Måndagen 28 Maj.

Idag är dagen med stort D, nu kan det verkligen hända precis när som helst. Det är egentligen sjukt va snabbt tiden har gått sedan jag fick nyheterna att min syster skulle få barn. Annars finns de vänner eller bekanta vars graviditet har känts som tre år långa. Själv tycker jag det nyligen var Oktober när beskedet kom. Idag är den beräknade dagen och när som helst kommer jag bli moster och jag längtar så efter en bäbis i vår familj. 
 
Trots att det finns saker jag såklart saknar efter flytten ner är jag ändå så otroligt glad att jag tog steget. Jag trivs bra i min nya lägenhet även om de fortfarande står flyttlådor lite överallt, jag trivs bra på mitt nya jobb där jag fortsätter utvecklas varje dag. Samt kommer jag ju närmare familjen och för mig som varit ifrån familjen i sex år betyder det allt. De märks ju också då jag varit hemma hos mina föräldrar typ varje helg sedan jag flyttade till Helsingborg hehe. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0