Söndagen 2 September.

Denna helgen har varit alldeles för kort. 
 
I fredags efter jobbet åkte jag hem och packade ihop en liten väska och åkte sen hem till mina föräldrar. Sov där för att lättare komma till hands under helgen då vi ställt upp som flytthjälp åt syster och hennes familj. Hela lördagen gick ut på att springa upp och ner för trappor med och utan grejer. Bra träning för benen. Kände att jag kanske hade tyckt de gått enklare om jag var vältränad, men det är lätt o vara efterklok ;)
På kvällen körde jag och hämtade hem lite mat och så avslutade vi kvällen i deras nya lägenhet med lite mat.
 
Eftersom de blev så sent samt att syrran ville ha lite barnhjälp dagen där på körde jag hem och sov hemma hos mina föräldrar igen. Idag när jag vaknade blev de lite serier innan jag startade med lite frukost och sen åkte hem till syrran. Massa bäbisbys och systertid. 
 
När klockan närmade sig fem var det dags för mig att bege mig hemåt. Körde inom Maxi och handlade lite. Hem och lagade mat, gjorde lite arbete på datorn som jag inte hann klart med i fredags innan jag gick på helg. Sen blev det soffan och en efterlängtad dusch. Nu är jag redo att lägga mig i sängen och kolla på TV tills jag somnar.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0