Tisdagen 1 Januari 2019.

Om jag ska vara helt ärlig så vill jag faktiskt inte tillbaka till jobbet imorgon. Detta för att jag med denna ledighet blivit om ens möjligt ännu tröttare, lyxen av sovmorgon och sena nätter har satt sitt spår. Dock skulle inte några extra dagar göra någon nytta för mig för känslan av att inte vilja tillbaka till tidiga morgnar kommer vara kvar oavsett. Så det enda vuxna att göra är att bita i de sura äppet och ställa larmet och gå upp tidigt imorgon. För samtidigt som jag känner att jag inte vill jobba vet jag att de är de enda som kommer hjälpa mig att få bort känlsan. För med tidiga morgonar kommer rutin och snart kommer jag inte kunna hålla mig vaken på nätterna istället ;)
 
Nyårsafton spenderade jag hemma hos mamma och pappa tillsammans med dom och med min syster och hennes man och dotter. Så lite bäbismys hann det bli innan sovdags. Vi åt god mat, spelade lite spel och spelade bingolotto. Vid 12-slaget gick vi ut och kollade på raketer, jag höll mig till tomtebloss då det känns säkrast och är tyst och fint. Blev även bubbelskålande med pappa och syster för att skåla in nya året. 
 
 
 
Jag sov över hos mamma och pappa och spenderade halva dagen där idag. När jag kom hem tog jag tag i tvätten samt dammsugade lägenheten. Nu blir det lite TV-tittande innan jag ska ta mig i säng. Tror jag måste lägga mig tidigt om jag ska lyckas somna ikväll och inte inatt.
 
Jag hoppas att ni alla haft ett bra nyårsfirande oavsett hur ni spenderade kvällen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0