Dagens skrivpuff!

Skriv en alfabetsdikt där varje rad börjar på en ny bokstav i alfabetet.

Andningen kollas först och främst,
Blödningarna plåstras om.
Cyklat ner från rutshbanan på skolan hade han gjort.
Det han inte hade räknat med var väl hur det skulle sluta.
Efter rutshbanansslut var det lös sand som han kasa genom.
Flera vingelsträck kunde man se, han hade nästan återfått balansen,
Gick inte så bra, en stor sten kom ivägen och han slog en vålt.
Han landade och slog ut en tand, skrapade knäet men var ändå okej.
Ivrig som han var hade han inte haft hjälm på hvuvudet.
Johan, som han hette lovade att i fortsättningen ha hjälm på.
Kramade om sin mamma som var helt hysterisk.
La armen om henne och sa att det var ingen fara
Mamma jag älskar dig..


Kommentarer
Postat av: liselotte

klurigt gjort och det blev ändå en riktig text

2009-04-23 @ 18:55:23
Postat av: margareta

Speglar fint förhållandet mellan mor och son!

2009-04-23 @ 20:39:14
Postat av: Sandra

fint!

2009-04-23 @ 23:37:06
URL: http://ordentarplats.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0