Dagens skrivpuff!

Skriv om att hoppa av.

För två årsedan så började jag på körskolan.
Jag gick på gymnasiet och kände att jag ville ha körkort precis som alla andra.
Jag ville inte ha mitt körkort sist av alla mina vänner, jag ville visa att jag också kunde.
Tiden gick, sen var det inte roligt längre.
Jag läste teoriboken om och om men det ville aldrig fastna.
Jag körde men kom aldrig ifrån Klippan.
Jag kände mig en aning värdelös så jag hoppade av...

Nu två år senare har jag energi till att kämpa, nu är det för min skull och ingen annans.
Jag kör på varje dag och allt jag nog behövde var lite press.
Har kämpat på i två veckors tid och jag har redan kommit förbi halkan.
Jag längtar tills kortet är i handen och allt jag kan säga är att detta hade aldrig hänt för två år sedan.
Nej för det är nu allt känns så himla bra, nu behöver jag inte längre fundera på att hoppa av!


Kommentarer
Postat av: margareta

Kämpa på snart är kortet ditt!

2009-04-08 @ 19:49:21
URL: http://ordlek-pillan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0