Att vilja ha det man inte kan.

Så är det ofta för mig, och nu handlar det inte om sånna extrema saker utan vardagslivs saker. Så som att jag kanske för en sekund kände för att sticka ut och springa, men vädret är kasst eller något annat kommer ivägen (att springa när man kan är inte lika roligt, då är lusten lika med noll).

Eller som jag nu har stor lust att mecka med min bil, slipa bort rost o sånt, det är säkert för att vi inte ha grejer hemma för skulle jag och pappa bestämma "att imorgon fixar vi bilen" när jag vaknar den där "imorgon" så är jag inte alls sugen, just bara för det är bestämt..

Jag är en impuls-människa som föredrar dessa spontana sakerna,
framför sånt som är planerat & bestämt sen en tid tillbaka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0