Dagens skrivpuff!

Skriv om att upptäcka detaljer.

Det är en sak jag har väldigt svårt att lägga märke till,
små detaljer som förändrar personligheten.
Jag säger ibland till mig själv och till andra,
min hjärna tillhör nog en kille i just den bemärkelsen.
För ofta hör man hur lite killar märker,
dom lägger aldrig märke till en ny frisyr,
ett par nya byxor, eller att man lagt på en annorlunda make up.

Jag är minst lika "kill-ig" i den kategorin.
En tjejkompis kan säga dagen innan att dom ska till frisören.
Nästa dag ses vi och flera timmar går och sen märker jag något,
men då kanske t.o.m hår måste komma på tal först.

Eller om man är i ett rum fyllt med människor,
när man sen stiger ut säger någon; "såg du personen i blå tröja?"
det ända min hjärna säger till mig är, vem hade blå tröja?

Jag lägger inte märke till små detaljer, om det inte tilltalar mig direkt.
Men vissa människor är byggda att se helheten,
och vissa är mer inne i att upptäcka dom små detaljerna.
Och jag är nog en helhelts människa jag,
vem är du?


Kommentarer
Postat av: gabbi

jag känner också igen mig i det du skriver! har också väldigt svårt för att just upptäcka små detaljer, det är ju inte direkt att det är det första man tittar på, det är som du säger, vissa ser mer helheter..

2009-08-06 @ 06:38:38
URL: http://gabbifreak.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag är tvivels-utan helhetsmänniskan.

2009-08-06 @ 08:02:12
URL: http://anna-exlibris.blogspot.com
Postat av: malix

japp helhetsmänniska låter spännande själv är jag en som går upp på toppen av det höga berget och ser visionen men hänger upp mig på detaljerna

bra skrivet gillar ditt sätt att reflektera

2009-08-06 @ 09:32:55
URL: http://malixskrivpuff.wordpress.com/
Postat av: Cattis

Jag vill gärna tro att jag upptäcker detaljerna hos människor, men när hjärnan är trött är jag väl inte så uppmärksam som jag önskar att jag var.



2009-08-06 @ 12:53:47
URL: http://www.attskrivaenbok.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0