Dagens skrivpuff!

Skriv om något överskattat.

Att fira in det nya året i sig kan väl vara kul,
men nyårsafton har inte samma klang för mig längre.
När jag var liten samlades familjen, vi hade ostbricka och läsk.
Vi små försökte hålla oss vakna till tolv för att gå ut till skolan,
ha lite snöbollskrig med syskonen och se på dom fina raketerna i himlen.

Nu när man är i denna åldern så är det så mycket press,
helt plötsligt måste man ha en fin klänning och höga skor,
man ska köpa champagne och skåla vid tolv slaget.
Gärna ska man hitta någon att kyssas med där vid tolv slaget också,
om inte kan man alltid hitta en kompis för att inte va outsiders.
Alla har så höga förväntningar, nyårsfesten är festen of the year.

Nej i mina ögon är det bara överskattat, en helt vanlig fest.
Inget speciellt alls, bara en annan anledning för att få supa ner sig.
And that's it..


Kommentarer
Postat av: Miah

Ja, nyärsafton har blivit förstörd av allt supande o ståhej. Det skulle finnas mer alternativ, när man tänker till på året som varit o det nya som står för dörren...

2009-08-18 @ 16:17:27
Postat av: mysaan

Till Miah: Absolut det tycker jag också de borde finnas (:

2009-08-18 @ 16:29:37
URL: http://mysaansvensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0