Känns som jag går några steg fram,

men att sitta och glo och titta och önska tar mig inte fram även om det ser ljusare ut för tillfället. Jag har väldigt länge sagt att jag vill tillbaka till skolan och vidatutbilda mig för jag gillar att ha ny kunskap, jag gillar att kunna mycket. Men har inte riktigt vetat vad jag ville läsa, men för ett ganska bra tag sedan så slog det mig, så simpelt egentligen...

Vad som också är en bra sak är att mina utbildningar typ håller sig samman sådär med service och sånt. Hotell&Restaurang, Bartender och så detta...

Vad jag innan tänkte var att jobba ihop typ 18.000kronor så jag kunde ta en två veckors eller en månads kurs i Spanien men igår fick jag hjälp av Håkan när vi va där över och han hittade i Sverige, där man kan få studiebidrag och sånt istället för att punga upp en klumpsumma. Vilket jag är jätte glad så nu sitter jag och kollar runder på olika sidor, ser gärna inte att jag hamnar i Stockholm även om den på två år lockar mest.

Ska se om jag hittar lite närmare för annars försvinner jag bort , för långt bort från alla. Men sen försvinner jag väl i vilket fall som helst, aja vi får väl se hur det går med denna saken men jag önskar att det går min väg. Att det faktiskt blir att jag börjar skolan nästa år. För jag vill som sagt vidar utbilda mig, jag gillar att känna att man gjort något bra och har skrivet svart på vitt att man har något innanför pannbenet, att man kan..

För jag är smartare än folk ger mig creds för, ja min utsida matchar inte alltid insidan då folk tar förgivet att man är helt pantad bara för vissa blonda människor verkligen ska överdriva.. Men ibland är det ganska skönt faktiskt, man behöver ju inte anstänga sig mycket när folk förväntar sig så lite av en..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0