Julafton har kommit,

på riktigt nu..

Blev väckt någongång innan tio men gick upp en timme senare typ. Har suttit vid datorn och nördat mig lite, precis duschat och klätt på mig och ska alldeles strax föna håret och sminka mig lite sen är jag redo för allt vad dagen har att erbjuda så som; Julmat om ca en timme - en och en halv, Kalle Anka vid tre och Julklappsöppning efter de. Sen på kvällen blir det gröt och massa julgodis och sånt mysigt.

Julafton har alltid varit likadant för mig vad jag kan minnas, vi är alltid hemma och får oftast besök av morfar och min ena morbror och hans två söner. Får se om dom kommer även detta året, ingen som vet.

Nåväl det är jul, och en vit sådan också. Kan knappt minnas sist vi hade en riktigt vit julafton i Sverige. Måste säga Sverige för när jag jobbade i BG vintern 07-08 så va där ju ännu mer snö än vad vi har nu, och det räknas inte riktigt för de va inte jul på riktigt för mig. Aldrig igen säger jag, kanske lite därför jag ser dagen mer som en tillsammans dag med familjen än julklappar o sånt. Just för att fira ensam var de värsta jag varit med om..

Har skickat iväg en himla massa godjul på FB för jag inte hade något bättre för mig hehe. God Jul (:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0