Lost and Found.

Stod och snackade med Brushan & My när någon ryckte i dörren, visste att syrran stod där men trodde att typ min fru hade gjort henne sällskap då jag snackat med henne bara en liten stund tidigare i telefon men så fel jag hade när jag öppna dörren stod hon där med sin pojkvän och över gatan stod zindy med en ny vän.

Vi gick ut och syrran & S gick in så vi försökte kolla va de va för en hund som va där med våran. Såg ju att de va en jakt hund men såg ingen i närheten så tillslut tog vi kopplet och tog fast den så läste vi nr'et och jag ringde och typ bad om ursäkt för jag ringde så sent men att vi hittat deras hund så satt där på trappan och inväntade ägaren.

Nu fryser jag riktigt mycket om mina fötter för jag stod där ute i snön med foppatofflor, visserligen hade jag mina vinterstrumpor på mig men hjälpte inte så mycket. Ska alldeles strax krypa under täcket, kan va värt de då jag om sju timmar ska va hos familjen A och passa ungarna hela långa dagen.

Men kan tycka att vi gjorde en väldigt bra gärning, för jag hade inte bara kunnat lämna hunden där ute helt frösen och vilsen. Tyckte vi gjorde en bra sak genom att hitta ägaren och ta hand om hunden tills dess att ägaren kom och kunde ta hem hunden igen.

We did great.


This is my bestfriend Z (:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0