Söndagen 6 December.

Då var jag hemma igen efter min mysiga kväll tillsammans med orphan.

Åkte hem till henne och så va vi där en stund, gjorde varm oboy och plockade ihopa grejerna sen åkte vi iväg. Inom Östra och in till Frida som jobbade så hälsade vi på henne o höll henne sälle en stund sen va vi tvungna att ge oss iväg.

Körde till HBG, parkerade och hade ett himla tjååååååååå att få i mynten i biljettautomaten, eller inte att få i dom men automaten ville inte ha alla våra mynt så tillslut räckte de och vi tog biljetten. Tog vår lilla väska och vandrade genom knutan.

Ut och gick i kylan, iklädd halsduk, mössa, vantar, vinterjacka and so on. Gick en liten sväng och hamnade vid kärnan i lagom tid till en liten ljusshow skulle börja där vilket var väldigt mysigt så vi satte oss på en sugga med en filt under så de inte skulle va kallt och njöt av de.

Sen gick vi vidare in på gatorna vid alla affärer så hittade vi en bänk, tog våra filtar och satte oss. Sen satt vi där med pepparkaksburken öppen och vars en kopp med varm choklad i handen. Mmm va riktigt mysigt att sitta där och avnjuta de (;

Sen begav vi oss till bilen för att lämna av väskan, så tog vi och promenderade lite i Hbg och hamnade på ett litet torg med Sveriges tanigaste gran (bilden i slutet av inlägget), satt där på en bänk ett tag, Sandra tog en ciggeluring och vi satt där och pratade.

Sen blev det dags att bege sig hemåt igen. Så till bilen, hade lite sälle av en kompis till Sandra sen höll vi på att köra fel när vi skulle ner från parkeringen vilket innebar lite skratt haha (; Snack & musik hela vägen hem till Sandra där vi avslutade kvällen med glass & film (btw så är pepparkakor en godsak att smula på glassen).

Så nu sitter jag här, en aning trött & en aning hungrig helt plötsligt. Pallelelalalala..
I kort version så var kvällen väldigt mysig & en sak vi får göra om hihi ..

 


Den är väl ändå en aning fjutti för att stå i Helsingborg, don't u think?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0