Once again I'm home.

Kom nästan precis innanför dörren och är ganska sleden om jag får utrycka mig så. Iförgår begav jag mig hem till Sandra och var med och förberedde lite inför festen, gav Saga sin present och sen inväntade vi gästerna. Allt folk trillade in ungefär samtidigt sen började drickan kolpas och vi inväntade fint maten.

Tillslut var grisen klar och vi fick hugga in i krubbet som bestod av Helstektgris, potatisgratäng, sallader och bröd. Väldigt gott faktiskt och sen blev det tipsrunda som avslutades med att hitta på en sång med orden "Saga, Stidsvig, Sommar, Gris och 20" i innehållet och melodin skulle vara här kom pippi långstrump. Jag Lollo, Jonna, Jeffe & Jonatan kom med denna låten;

Grisen har blivit 20 tjolahoptjolahej tjolahopsansa.
Grisen har blivit 20 tjolahoptjolahejsansa.
Har du sett min Saga, min söta lilla Saga.
Har du vat i Stidsvig, där är sommar varje dag.
Grisar på systemet, Svinar ner problemet.
Comon baby shake that thing, tingalingaling.
Grisen har blivit 20 tjolahoptjolahej tjolahopsansa
Grisen har blivit 20 tjolahoptjolahejsan sa
NÖFF.
(och vi vann, yea, äran och sen att sjunga låten ännu en gång haha.)

Sen flödade drickan och senare på kvällen var även dansen igång. Musiken var faktiskt helt okej med Ted som Dj och det blev en blandning av ungdomsmusik och dansmusik då detta var en blandfest av 20årsfest & lite grisafest eller va man ska säga. Jag hade iallafall väldigt trevligt och blev upptvingad att dansa många ggr även om jag helst suttit ner:P Men de va roligt och kvällens dansmästare va lätt Tomas, synd jag inte filmade men lätt hetast hahaha (;

Sen igår så vaknade vi runt 12 tiden men va försledna för att gå upp men halv två fick vara nog. Satt i köket och snackade lite kelade med kisungarna och slappade på soffan sen begav vi oss ner till Mölletofta och handla gotte inväntade Saga och Olsson sen kollade vi på film. Kolla någon sleden film som jag somnade ifrån "Ta mig i trissor in i fågelholken" eller va den lilla svarta fåglen hela tiden sa hahahaha ^^ Sen ble d lite film från tvn och sen körde jag hem.

Sjöng hela vägen hem, och enbart låten Angels (; hehe. Fun fun fun. Får ju roa sig bäst fasen man kan när man kör på natten helt ensam och jag klarade mig ganska så bra ju (: Bilder kommer på FB senare och ja helgen har varit helt bra (:

Nu ska jag snart bege mig i säng och sova, ha de så bra allesammans (:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0