Dagens skrivpuff!

Skriv om att klättra.

Klätterapa, det var mitt andra namn när jag var liten.
Jag klättade bokstavligt talat på väggarna, eller iallafall dörröppningar.
Ena foten på ena sidan, andra foten på andra. Sen var det bara att gå uppåt.

När jag var liten hade vi ett träd på baksidan, en jätte stor lind.
Topparna nådde över hustaket och där brukade jag sitta och titta ner.
Mina dåvarande grannar kunde se mig från köksfönstret och var livrädda att jag skulle trilla ner.
Visst var jag lite rädd när de blåste, men höjdrädd var jag inte de minsta.

Idags läget så är jag väldigt höjdrädd,
ganska konstigt hur man vågade en massa saker när man va lite som man idag är rädd för.


Kommentarer
Postat av: Sagosessa

Jag är också ganska mycket räddare nu för tiden än vad jag var när jag var liten. Nu är jag medveten om vad som kan hända, och hur illa det kan gå. Känner mig inte odödlig längre.

Trist.



Din berättelse var uppfriskande! Man ska sluta vara så rädd på gamla dagar :-)

2009-06-03 @ 13:49:08
URL: http://sagosessa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0