Dagens skrivpuff!

Skriv om ett midsommarminne idag!

Detta minnet tar oss tillbaka två år.
På förmiddagen hoppade vi in i en buss som tog oss till en vingård.
Så gick vi tillsammans med glassen runt där inne, så flaskorna åka runder.
Såg stora tunnor lagrat i förråd. Vi fick provsmaka vin & kex.
Jag gillade absolut inte vin vid den tiden så jag smuttade en gång sen räckte de.
Stod ute i värmen och väntade på att få åka tillbaka.

När vi kom tillbaka till hotellet så var det in i duschen snabbt som attans,
sminka sig, fixa kläderna och håret i turbo fart, sen ner och samlas med klassen.
Det var uppdukat med flera långbord  och vi satt vid borden och väntade på maten.
Shottarna och drickan flödade i massor, sen blev det äntligen dags för middag.
Kön var självklart lång och det tog sin tid men gott var det.
Efter en del ramsor, en del tal och maten upp äten så vandra vi ner till midsommar stången.
Dansade runt stången sen blev det hoppa i poolen med kläderna på.

Upp och fixa om sig, sen ner till Borra Borra där några klasskompisar gav sig på tjuren,
och några stod uppe på scenen och shaka loss. Drinkarna flödade och sen drog vi oss till stranden.
För ännu ett topp med kläderna på.

Nu började man bli riktigt full så upp och byta om ännu en gång och sen vidare ut.
Drog och käkade någonstans på kvällen, drack vidare på andra ställen.
Vid tre tiden var det efterfest hos en klasskompis sen gick jag upp och sov.

Bästa midsommar genom tiderna var på Magaluf 2007 tillsammans med barskolan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0