Dagens skrivpuff!

Skriv om att härma.

Jag har en lillasyster som nästan alltid har kallats mini-My.
Ibland kan det kännas smickrande att ha en syster som ser upp till en.
Men ibland kan det också vara väldigt jobbigt.
Hon kunde inte vara sig själv, hon skulle leva upp till mini-My.
De också genom att härma mig med allt.
Ha blont hår, ha sidobena, gilla de och göra så.
Fast nu på sista tiden har smeknamnet suddats ut.
Hon har numera kort mörkt hår och hittat en annan väg.

Som sagt är det ibland smickrande när någon tar efter,
men blir det för mycket kan det också bli lite jobbigt.


Kommentarer
Postat av: Anna

Se där ja, din lillasyster börjar skaffa sig en egen identitet. Bra!

2009-06-29 @ 07:25:24
URL: http://anna-exlibris.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0