Tillbaka till skolbänken?

Ända sen jag såg Studenten framför mig så har jag velat spola tillbaka tiden, fortsätta gå i skolan och bara glida igenom livet tillsammans med vännerna. Sen kom Studenten och allting bara gled isär, och jag har ända sen dess velat tillbaka till skolan, fortsätta plugga men aldrig riktigt vetat vad jag velat bli. Jag kommer säkert aldrig riktigt veta heller.

Men en sak är säker, jag älskar att resa och vill gärna va iväg hela tiden. Jag älskar att träffa nya människor, jag är en framåt och ganska så öppen person, inga problem för mig att få kontakt med människor. Många tycker jag ser så snäll ut och jag är nog ganska lätt att umgås med då jag anpassar mig ganska så bra. Jag är inte den med kontrollen, jag är snarare följaren men det gör inte mig något, just nu passar de bra då jag inte riktigt vet vad jag vill.

Men jag har börjat att kolla runder på olika program på internet så vem vet inom en snar framtid kanske man sitter där och pluggar igen. När, var och hur det vet jag inte nu. Men en dag kanske.

Jag gillar att utvecklas och jag gillar att få fler utbildningar så man har ett större område att jobba på. Så man kan använda sin flexiblitet och röra sig och inte bli stående och ha tråkigt..

Vad jag har tänkt mig håller jag för mig själv ett tag till, för om jag säger så känns det som ett stort misslyckande om det aldrig blir av. Så om det är lite hemligt så kan de gå i slowmotakt utan att det gör så mycket.

Men jag har en halv plan iallafall, och det känns ganska så bra (:

Kommentarer
Postat av: Maria

tack så väldans, ja jag hoppas också att det blir bättre, givetvis :)

Plugga är kul tycker jag. Skulle vilja utbilda mig till något. Vet egentligen VAD jag vill jobba med men inte riuktigt vad jag ska utbilda mig till. Snurrigt va? :) Sen är jag nog lite rädd att sätta mig på en högskola, rätt för att misslyckas. Men någon gång så....

2009-06-14 @ 08:42:10
URL: http://hundramil.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0