Val-dag!

Ni glömmer väl inte bort att använda eran rösträtt och rösta idag?
Jag stack till vallokalen tillsammans med syrran direkt jag kom hem från barnpassningen. Väl där ble jag lite nervös och bad om hjälp för jag mindes inte hur man gjorde (; Jaja men gick ju bra och sen efter vi lämna in kuverten så prata dom med oss och tyckte de va bra att man rösta som ung.

Men jag tycker faktiskt man har en liten skyldighet att göra de, även om man inte är intresserad (jag är inte) och inte vet mycket eller ens vet vem man ska rösta på så finns de blankt. De är bättre än inget..

Jag var nr 704 eller något, så sa dom att de fanns 750st som skulle rösta i OD och hade jag haft 1 hade jag varit äldst, så sa jag till syrran "Ja då har du säkert 748" och vilket nr hade hon ? Jo 748 så då skratta vi allihopa för jag hade rätt.
Det är sånna typiska rätta svar som gör att jag går framåt i livet, sånna rätt jag gjorde i skolan ett antal ggr. I love them ;D Bara ren tur och en rejäl gissning (; höhö..

Visserligen kan man vara hemlig i sin röstning men frasen lyder ändå;
Hjärtat är rött och sitter på vänster sida! (and that's it)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0