Babysitter wanted.

En film som handlar om tjejen Angie som ska börja på collage långt hemifrån, hon lämnar sitt strikt religösa hem i bakgrunden för att starta ett nytt kapitel i sitt liv.
När hon kommer till sitt rum så fanns där ingen säng så hon fick sova på en suggig soffa med värsta flottfläcken på ena delen. Så hon och hennes rumskompis går och kollar på alla annonser om någon säljer en säng och då ser Angie en annons om att en barnvakt sökes så hon ringer på den och får då jobbet som barnflicka åt en blyg liten kille ute på en gård långt borta.  Kvällen börjar bra sonen Sam i huset sover redan och hon sitter och läser lite men så börjar telefonen ringa men ingen är där, hon hör någon andas men ingen svarar på hennes frågor. Där börjar kvällens mardröm.

Jag tyckte faktiskt om denna filmen och hade lite förtankar på vad som skulle ske typ och hade rätt fast inte helt i samma bana kanske, men filmen är helt klart värd en fyra av fem blööbies då den faktiskt var spännande och bra för att vara en skräckfilm, visst den hade inte de där självklart läskigheten som en del filmer hade men spänningen la inte av som de brukar göra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0