Rachel Getting Married!



Filmen handlar om Kym en tjej som har åkt in och ut på behandlingshem ända sedan hon var 16år. Nu åker hon hem till sin bardomshem över helgen för att vara med på hennes syster Rachels bröllop. Hon är inte direkt den lugna typen som smälter in i mängden utan hon ska synas och höras och gärna få sympati från alla andra, vilket går syrran på nerverna.

Man ser familjedrama där Kym får all uppmärksamhet av sin pappa medans Rachel knappt finns, smärtan av att ha förlorat en familjemedlem, ångesten och skulden av att ha tagit detta liv. Visst fanns det lite känslor därför en blööbie mer men filmingen var helt kass och ibland kändes filmen mer som en dokumentär än en riktigfilm och sånt gillar inte jag, den var också en aning dryg då man verkligen följde alla tal och sånt på middagen före bröllopet och sånt. Men visst den får två av fem blööbies. Och nej jag kommer aldrig se om filmen igen. Tyvärr men den var inte så bra..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0