Jag ska inte vaccinera mig.

Fick ett brev idag om jag ville vaccinera mig mot svininfluensan så hade jag fått en tid. Men nej jag ska inte, så länge man är förkyld är man immun och jag har varit förkyld och haft slem i halsen till & från i två års tid så jag ligger nog inte i riskzonen och även om jag skulle så vill jag inte då man tydligen kan dö av vaccinet och de gör en känslig mot nästa influensa som kommer. Dessutom såg jag någonstans att de var fler som dött av vaccinet än av själva sjukdomen.

Svininfluensan är överskattad, såå överskattad. Likadant var det med galna kosjukan och fågelinfluensan. Om vi väntar ett tag så kommer snart en ny sjukdom med ett djur inamnet. Nej jag är väldigt skeptisk. Så jag ska inte vaccinera mig.

Detta är min åsikt, du behöver inte ha samma. Men jag har rätt till min så ta den inte ifrån mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0