Dagens skrivpuff!

Skriv om att leka.

I mitt huvud ekar fortfarande skratten,
att jag kunde vara så dum.

Tidigare under dagen hade jag fått en lapp,
utav klassens sötaste kille.
Han sa åt mig att vänta att öppna den till senare,
så efter lektionen gick jag in på toaletten.
Väcklade sakta upp lappen med darriga händer.
"Du är underbart söt, jag är kär i dig",
stod det med stora bokstäver.

Mitt hjärta hoppade över ett slag,
och jag kunde känna hur mina kinde blossade upp.
Under resten av dagen dansa jag runder på moln,
att han sett mig, hade han förstått att jag var kär i han?
Dagen bara sprang förbi, som om de gick på snabbspolning framåt.

När sista lektionen slutade och jag stod vid mitt skåp,
så kom ett helt gäng med tjejer och killar gående mot mig.
Tjejerna fnittrade sådär hemlighetsfullt.

"Hur går det med Emil?" sa en tjej och killarna börja skratta.
Känderna blev direkt illröda.
"Ooh, jag tror vi har ett nytt kärlekspar i klassen" och skratten blev högre.
"Nej för du tror väl inte på allvar att han gillar dig"

Med ens förstod jag, allting var bara på skämt.
Jag kände att tårarna var nära så jag började gå ifrån,
ökade takten och sprang ut, till min cykel.

Trampade allt vad jag orkade,
men hur fort jag än trampade så hann skratten med.
Allt vara bara en dum lek.


Kommentarer
Postat av: Cattis

Usch så hemskt synd om henne och en ganska vanlig "lek" tror jag, tyvärr. Bra skrivet..

2009-10-02 @ 05:26:59
URL: http://www.attskrivaenbok.blogspot.com
Postat av: malix

mmm vad tjänar han på det? en låtsas skimrande heder som faller i fulheten av hans trick. cyklande verkade som en befrielse cykling hoppas hon cyklade långt så tankarna slapp att fly

2009-10-02 @ 08:05:00
URL: http://malixskrivpuff.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0