Älskar att skriva & kladda.

och det har jag gjort länge. Det handlar inte om själva texterna egentligen utan att få använda pennan och bara fylla ett papper, kalendern, ett block vad som helst. Väldigt ofta lever jag efter "to-do-listor" bara för att ha en anledning att skriva ner något som faktiskt har en liten betydelse.

Min kalender jag har för tillfället är fullkladdat dom senaste veckorna, speciellt med blommor och det ser piffigare ut än en tom men också väldigt rörigt. Kanske det ändå beskriver mig själv som person, för jag är nog rörig i själen för jag har inte koll på mycket. Jag har ingen aning om något i framtiden, ifs lika lite koll som vilken annan människa som helst då man inte kan se in i framtiden (kanske någon har en power och kan va vet jag) men ja.

Här har vi en vecko-to-do-lista som måste kryssas i innan lördag då det bjuds på fest.
* Städa undan synlig smuts (här kör vi på fusk-städning som när man var liten) [x]
* Ut med sopsäckar att slänga burkar o flaskor i [ ]
* Fixa ledigt ett bord för plats till bål  [x]
* Göra iordning till Tvn, singstaret osv osv [x]
* Frysa is [x]
* Fixa shot (its only a maybe) [ ]
* Köpa vin, sprite/fruktsoda, snacks osv osv [x]
* Fram med stolar (och ett bord till?) [ ]
* Fylla på mobilen [x]
* Panta burkar (inte för att ha råd att handla, mer en städningsgrej) höhö [-] (blev utslängda i bilen bara)
* Städa mitt rum [x]
* Fixa musik [x]

Aja nog om detta, nu ska jag ösa musik för att höra vad som kan brännas över på skiva.. Enjoy the day (:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0