Måndag och de betyder jobb.

Precis, låg och sov lite smått. Inväntade väl larmet och om manpower skulle ringa eller inte. "vaknade till liv" av att Natha ringde, hade fortfarande inte hört något så jag skulle ringa tillbaka runt halv tolv. Skulle ner till byn & tanka mobilen ..

Precis efter jag la på och la huvudet på kudden igen så ringer det, det var min andra kontakt från manpower, hon jag skulle prata med senare i veckan om förlängning. Dom behövde mig i eftermiddag. Det blir jobb. Attans! Men jobbet går klart före för utan de så kan jag inte roa mig senare så ..

Duschade, körde ner till byn. Handlade och fyllde på mobilen. Ett snabbt samtal till Nathalie as well. Körde hem, gjorde mackor. Nu kokas vatten till spagettin för jag ska woka lite mat idag. Mums!

Vill inte jobba. Jag vet jag säger det och sen får jag inte jobb så blir det gnäll för det, man är aldrig nöjd. Men det är en oskriven regel. Man får gnälla över att jobba, det hör till. Men man går ändå dit & gör sitt. För pengarnas skull (;

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0