Olika faser.

Det känns som det är de jag går igenom just nu. Olika faser för att gå vidare från något inte så bra till något så mycket bättre. Känns lite som dom tolv stegen, att man måste inse saker och när man gjort allt går det att komma vidare i livet.

Jag har dock bara gått igenom 3 faser so far, och är på tredje nu as well.

1. "Förnekelse", allt jag ville var att göra saker & ting bättre. Försöka att vinna tillbaka honom på något vänster för just då ville jag bara få tillbaka honom.
2."Accepterade", jag började inse att jag faktiskt var singel & skulle förbli det en stund. Jag började älska livet på ett sätt som jag aldrig gjort förut. Spontanheten tog över och livet blev så mycket roligare.
3. "Irretationen", just nu är allt jag kan se svart. Jag ser bara bristerna och allt det dåliga. Jag kommer knappt ens ihåg dom bra partierna vilket gör mig arg & ledsen. Negativiteten mot killar är väldigt stor, men det kommer att försvinna med tiden. Jag vet att jag är påväg mot något bättre.

och där har vi dom. Men som sagt, efter steg tre kommer nog letting go fasen. Förhoppningsvis. Sen där imellan har det kommit svackor som dragit ner mig men jag har kommit upp igen. That's life.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0