Recension - Drive.



En framgångsrik stuntförare i Hollywood extraknäcker som chafför vid bankrån. Han åtar sig att hjälpa sin vackra grannes Irenes man, men när jobbet går fruktansvärt fel blir han måltavla för några av Los Angeles undre världs farligaste personer. Plötsligt finner han sig på flykt tillsammans med Irene och hennes son, och det enda som kan rädda dom är att han gör det han är bäst på - Köra! (texten är kopierad från tankafetast).

Efter att ha sett trailern tyckte jag faktiskt inte att filmen verkade så bra. Jag ville mest bara se den och ja sen är ju Ryan Gosling med i filmen och det gör ju inte saken sämre. Filmen var lite slow i början och det var inte många repliker som formade sig men när andra delen drog igång så hände det saker. Det var mycket action och väldigt mycket blod. Inte direkt vad jag väntade mig, men helt klart positiv överraskning. Antar det hjälpte till att göra filmen.

Jag rekommenderar er att se den, om ni gillar actionfilmer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0