Söndagen 4 December.

In the end all I got is myself. Det var lättare när man var liten. Alla ens vänner gick på samma skola, bodde i samma kommun och hade lediga timmar på samma ställen i princip. Energin var på topp från morgon till kväll. Sen blev jag gammal och grå. Alla vänner är utspridda, alla har olika liv att leva och den där tiden till varandra är helt plötsligt inte lika lätt att finna. Alla jobbar olika tider på dygnet, olika dagar i veckan. När man väl är ledig är det inte alltid man orkar med att göra annat än spara energi. Jobbet tar mycket, men i mitt fall va ska man göra. Allt jag har som verkligen är mitt är just mitt jobb så jag ger det allt. Tjänar mina pengar så jag kan göra vad jag vill.

Jag har en plan, jag har något jag velat sen iallafall 6år tillbaka (om inte längre). Nu har jag möjligheten men sannolikheten att jag får sällskap är minimal. Anledningen är simpel, alla lever olika liv och har inte möjligheten att ta ledigt från jobbet en längre tid, eller så finns kanske inte pengarna där. Så det blir väl på egenhand jag lämnar landet, men va falls. Jag har velat de länge och bör passa på innan jag flyttar för efter det lär jag nog inte ha några pengar. Lev medans jag kan har jag fått höra länge och de är väl de jag får. Nu när jag bor hemma, har sparade pengar och inte har ett kärleksliv, alltså i perfekt stadie att bara ta nästa flyg och inte komma hem på evigheter. Vi får väl se, dom som känner mig vet att jag är mycket prat och lite verkstad. Tänker för mycket så jag fegar ut. Alltid.

Nej slut på nattbubblet, nu intar jag sängen. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0