To be different, its hard.

En person som står ut från mängden får troligast jobba hårdare för att bli accepterad av om världen, vilket är fel. Alla vill vi bli accepterade, respekterade och inte få en massa skitsnack bakom ryggen. Ändå tycks ALLA bli förföljda av minst en av punkterna.

Alltid är det om världen som vet mest om en, klart man själv inte står för verkligheten. Det är om världen som ser på en med höjda ögonbryn, som ser ner på en och som helt klart alltid har något att påpeka. Men reality check, ingen är värd att kasta första stenen för alla har fel.

Det är ofta ens fel som får en på rätt väg, så varför är det så fel med misstag. Alla gör vi dom, kiss and make up. Fast för att det ska ske är det klart alla kort på bordet som gäller först. Man kan inte förlåta misstag som personen i fråga inte kan stå för, men det förstår väl alla.

Alla är värda en andra chans, ibland även fler än så. Ibland får man kanske tänka på hur man själv velat bli behandlad om man varit i den andras situation. Ibland räcker det med att inte vara så fördomsfull, så trång synt och så negativ.

Smile and be happy, let people live with their mistakes cause its not yours to carry.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0