Måndagen 14 November.

Godmorgon! Igårkväll på vägen till jobbet insåg jag att jag glömt mobilen, då får jag genast tankar om att jag kommer krocka, åka av vägen eller något annat kommer hända just bara för jag inte har en telefon att ringa efter hjälp med. Kom tack & lov till jobbet oskadad. Men seriöst, någon annan som får sånna tankar eller de är bara jag?

Jobbpasset gick undan och helt plötsligt var det måndag (kanske för vi bara jobba en timme på söndagen men skit i de haha). Resterande timmar gick också fort och helt plötsligt var det crazy talk och dags att gå hem. Lika bra, tror det blivit för mycket annars.

Innan jag lämnade omklädningsrummet så sa jag, ja jag kommer ju säkert va med om en olycka för jag glömt mobilen hemma. Körde hemåt med musiken i öronen och sjöng för fulla muggar. I Ulvs möter jag en bil och tycker det skuggas för lysena och saktar in. Tror ni inte det står två jävla älgar där mitt på vägen? (Min första tanke va klart ta fram mobilen o ta kort, men den hade jag ju som sagt glömt hemma haha). Står still och den ena älgen går över, sen får den andra ett jävla språng mot min bil. Min reaktion är att lägga i backen, ingen ska ta sönder min bil än mindre en älg. Men den sikta ner sig i diket och in i skogen som tur var så de va bara lägga i ettan och köra hemåt igen.

Nu är jag på säker mark. Inte blir det ringa doktorn idag i heller för mina märken är borta once again. Va kan de va för något . Allergi, stress (fast jag inte känner mig stressad), infektion, reaktion mot tvättmedel. I dont know. Men eftersom att det återigen försvunnit känns det onödigt och gå dit, dom kan omöjligt veta vad det är om det inte längre finns kvar att visa. Nåväl, nästa gång ?

Nu lite frukost kanske. (Den mackan hade inte suttit fel, men den är uppäten tyvärr).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0