Tisdagen 1 November.

Det är November, redan. Vi närmar oss julen enormt, någon som fått julkänslor än? Ska jag vara ärlig så fick jag årets första julkänslor redan i April. Egentligen är det inte så himla konstigt. Anledningen var att jag varit utan jobb sen början av året och i April kom jag tillbaka och doften av pepparkakor fick mig direkt att tänka jul och få en sån härlig lite känsla. Trots att det bara varit jul några månader tidigare.

Ibland när jag går igenom köket och det kanske finns någon liten lampa tänd så brukar jag få julkänslor, tänker direkt jul ljusstake eller liknande.

Jag tror inte att jag hade fått någon stor vinterångest om snön kommit nu. Förra året började det ju snöa redan i Oktober så nej det får gärna snöa så länge det inte blir slask av det hela. Enda hade varit paniken över julklapparna, vad ska man köpa till vem. Min familj är ganska stor så det blir ju ganska mycket julklappar att köpa. Plus att slå in paketen är så himla roligt.

Julen är en mysig tid. Jag vet att den dagen jag flyttar hemifrån kommer julafton vara den dagen då jag verkligen kommer att komma tillbaka till mitt barndomshem, hem till mamma och pappa. Därför julafton ska firas med ens familj. Inte ut och supa sig full, fast i min ålder kanske jag är den enda som tänker så.

Oj vilket juligt inlägg det här blev, och så vill jag passa på med ett grattis till min moster för idag fyller hon år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0