Torsdagen 17 November.

Då var man kanske inne på sista veckan på nattskiftet, it sucks. Jag vet att jag sa att jobbsnacket skulle minska, det ska det, bara inte just nu. Jag har jobbat natt i 14 veckor och jag kan ju säga att mitt liv är helt upp och ner vänt. Jag gillar det inte fullt ut men jag gillar jobbet mer än någonsin faktiskt. Allt annat kan liksom pausas för jag lever för min inkomst då de är det enda jag har. Så jag får lov att välja jobbet först. Faktiskt. Jag lever för mig och ingen annan. Jaja what ever.

Produktionen minskas på jobbet så nattskiftet kommer att minimeras och troligen blir det inte mer detta året. Sorgligt då jag verkligen trivs och tycker att team natten är så freaking awesome. Kommer bli tråkigt att se de splittras. Ja och övergången till dag livet kommer va svårt, vet inte hur det ska gå.

Mina planer skjuts upp ytterligare. För man vet inte hur mycket man kommer till att jobba dom närmaste månaderna. Och lönen, den kommer ju sjunka nu när obtimmarna försvinner. Ångesten smyger på redan.

Men annars så går det ju bra. Jag jobbar & sover på.. Och äter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0