Dag två är nu färdig.

Har suttit i "skolbänken" hela dagen. Det var faktiskt en härligt solig morgon här i Stockholm när jag gick mot min destination. Har suttit och lyssnat intensivt på deras ord, gjort ett litet grupparbete igen och sen fått dela våra tankar. Jag har t.o.m börjat förstå danska då halva undervisningen här är på danska. Dom sa ju visserligen redan igår att efter tre dagar så kommer vi kunna det, lite sanning ligger i det. Jag kommer väl inte kunna prata danska imorgon men jag har ju mer förståelse än jag någonsin haft. Så bara den biten kan jag tycka är en personlig utveckling. Ni får säga vad ni vill men jag kan uppskatta även dom små utvecklingarna man gör som person.

Slutade klockan 6 och gick hit för att läsa igenom en del dokument som vi fått men det tog så långt tid igårkväll när jag läste dom att jag får äta lite först innan jag kan sätta hjärnan i mer arbete. Man blir lite trött i huvudet för man är inte så van vid det här med föredrag, lyssna och skriva. Man är mer van vid det praktiska nu när det är 5 år sedan man satt i skolbänken på riktigt.

Ska alldeles strax sticka ut och äta, gissa vad. Troligen Mc Donalds. Får väl glädja mig åt att jag äter sallad till lunch, eller det hjälper kanske inte haha.

- Nog glad för min HM väska, jatack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0