Den konstiga gubben var visst en kändis.

Vi fick gå på flyget klockan nio fast att vi inte beräknades lyfta tidigare än 9,55. Jag gick in i dörren där bak eftersom min plats var mer bak än fram. Hade en gubbe framför mig med en stor tavla och jag tyckte han verkade lite vimsig. Han började fråga ut en kvinna om hon precis börjat läsa sin bok hon höll i handen och han tyckte den var jätte bra. Sen vänder han sig om för att han ser att han står lite iväg för att jag ska komma förbi så ser jag att det är den här mannen. Jo för det måste varit han, annars är det hans tvilling.
__
Gick av flyget och kollade ut, fy för sören va jag inte vill ha vinter nu. Gick ut och letade efter taxi. Gick i slask och fötterna blev blöta. Hoppade in i en taxi som BARA skulle ta 495 kronor, hundra kronor billigare än förra taxiresan från flyget till Stockholm city. Vågar inte ta tåg för vet inte var jag ska hoppa av.
 
När vi började komma in i stan kände jag igen mig. Vi körde förbi där mitt möte hölls iförgår, körde förbi gatorna jag gick på men roligare var det när han pekade på mitt hotell och frågade om det var de och ja sa ja och gissa vad som fanns precis mitt emot. Jo Espresso House där jag satt i förgår och lökade med datorn. HAHA.
 
Min taxichafför var väldigt trevlig, han tyckte jag var en bäbis som bara var 24år. Önskade mig lycka till och trodde allt skulle gå bra för jag var ju så trevlig. Han sa att han vågade ibland knappt säga hej till vissa för dom var så sura. Nej varför ska man va sur när man kan va glad (;
 
Ska snart göra mig i ordning, tänkte sätta igång hårfönen och värma upp mina frusna fötter. Platta till håret hur lönt de nu känns när det ändå snöar och fukt gör mitt hår vågit. Jaja. Om lite mer än en halv timmes tid hade jag väl tänkt börja gå och leta upp mötesplatsen. Wish me luck, fick dock en liten beskrivning och en karta i receptionen här nere så jag borde nog inte ha så stora problem att hitta. Hoppas jag. Det är ju inte så långt så går jag åt fel håll så märker jag väl de :P
 
Vi hörs vid ett senare tillfälle, ha en bra dag. BTW, snöar det i Skåne också lite bekymrad över mina sommardäck som är på bilen. Så snälla do tell (;
Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0