I am back.

Försökte sova lite inatt innan jag började packa min resväska men det gick inge vidare. Blev lite dregel på kudden sen va det liksom förstört. Packade in kräftorna i lite tidningspapper och slängde sen ner all annan mat och lite kläder. Jag kände ju att jag redan hade det mesta kvar i Grekland så jag hade inte så mycket att packa, hade bara lite kläder med som tvättats hemma osv.

 

Vid tre väckte jag pappa, töserna gjorde sig klara för att åka med i bilen. Jag gick upp och sa hejdå till syrran, knacka på hos lillebror och gav han en kram. Han sa bara ”stick!” med en morgontrött röst, fast han menade inte det det vet vi alla (;

 

Kramade om mamma också såklart, dock glömde jag Zindy men jag tror hon klarar sig ändå. Hoppade in i bilen med väskorna och åkte mot Köpenhamn. Såg stjärnfall på vägen dit också, mjau!

 

Väl där checkade jag in mitt bagage, stod sen med pappa och töserna. Kramade pappa och lät några tårar rinna ner på hans tröja. Att jag aldrig lär mig. Dessutom är jag pappas flicka så därför är det ännu svårare att säga hejdå till han. Minisyrran började gråta när jag kramade henne, bara ”va gråter du för, du ska ju stanna hemma med alla?” så skrattade vi. Efter att ha kramat pappa tre gånger var det väl dags att ta rulltrappan upp. Jag gick där uppe och pappa och töserna gick där nere, åt samma håll så vi vinkade på varandra. Det svider lite i hjärtat. Eller sved. För det gör  ju inte det längre.

 

Gick igenom nästa check och sen var jag inne. Köpte en macka och en coca cola för 9 euro. Nej men det är knappt dyrt! Satte mig vid gaten och bara väntade. Ögonen gick i kors och jag satt där och nickade till hela tiden.

 

 

- De va inte ens gott ):

 

Ombordstigning på planet och jag ser den feta texten Thomas Cook och kände att jag var lite otrogen. Fast såklart får man ju ta vilket flyg man vill (;

 

Väl på planet satt vi hur länge som helst innan vi fick lyfta, det blev cp varmt. Sen när vi väl började rulla så sattes luften igång och med ens blev det svinkallt. Alla började springa och ta filtar och kuddar, varför jag inte gjorde det samma vet jag inte. Hade nog lyckats sova på planet ifall jag hade tagit en filt. Och en kudde. Istället satt jag och fick ont i nacken, försökte sova men lyckades inte. Ögonen var extremt tunga hade ju inte lyckats sova något sen jag vaknade dagen innan.

 

När vi väl landade på Skiathos blev jag minsann lite överraskad över landningen. Var inte riktigt beredd. Fast jag vet ju varför det blir en så hastig inbromsning, det är för landningsbanan är så kort. Jaja, efter 10 minuter i planet för de skulle dela ut taxfree påsarna fick vi äntligen gå ut. Värme, sol, hemma. Tog ett tag innan min väska kom och jag hann inbilla mig att den var kvar i Köpenhamn pga för mycket mat i väskan hahahahah. Men den kom.

 

Sa hej till Vingarna när dom arbetade, tog sen en taxi till hamnen. Gick papadiamanti upp med min äckeltungajobbiga väska sen låste jag upp till lägenheten. Tömde väskans innehåll, in med kräftorna i frysfacket och maten i skåpet, kläderna i garderoben och jag själv i sängen.

 

Eftersom jag inte sovit på 24 timmar är det väl på tiden att jag gör det. Det känns lite konstigt att vara tillbaka, jag var ju precis hemma på semester. Men så är det väl för alla, semestern tar slut fort. Tillskillnad från andra får jag kanske inte riktigt ångest över att gå tillbaka till jobbet, jag trivs ju väldigt bra här.

 

Sen var det dags att söka vinterdestination på torsdag. Jag är fortfarande kluven men det löser sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0