You spell it L-O-V-E

Skiathos är en sådan där typisk kärlek vid första ögonblicket. Det tog inte alls lång tid, allt jag såg på så kort tid fick mig förälskad. Det är så otroligt vackert på denna ö.

 

 Idag när jag gick längst med gatan för att hämta salladen som vi förbeställt så kände jag för första gången hur hemma det känns här. Jag har varit här länge och det har blivit mitt hem men idag slog det på riktigt. Jag går längst gatorna och vinkar och ler mot folk som känner igen eller känner mig.

 

Ön är väldigt liten, den är väl i ungefär samma storlek som Perstorp men där slutar också likheten med Perstorp. Lika glad är väl jag för det.

 

Men jag tänkte på att det är en väldigt härlig känsla att verkligen känna sig hemma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0