Maten står mig upp i halsen.

Ändå pillade jag mest bara i maten. Ett vitlöksbröd där all vitlök åkte bort och ändå smakade det inte jätte gott. Kom nyss på att dom svenska vitlöksbaguetterna man värmer i ugnen är dom godaste! Åt ris & mixade grönsaker, men som sagt rörde knappt maten. Drack upp ölen sen gick jag där ifrån.

Att gå ut och äta kan vara hur mysigt som helst, om man har sällskap. Inget romantiskt sällskap dock för då bangar jag. Men jag har haft hur trevligt som helst alla andra gånger men ikväll kändes det mest som jag var åskådare till alla andras konversationer.

Hört på restaurangen:
en pappa till sin bäbisunge (max 3år): Vill du smaka på mammas FIRRE (sagt på bred skånska).
- Jag höll på att dö helt seriöst.



Efter maten gick jag och kollade lite utflykter. Kanske ska ta och beställa en imorgon, glömde ju att ta ut pengar idag så behöver ändå åka in till Saladan och göra det.

Köpt tre nya vykort som ska skrivas idag, ett par shorts och en plånbok. Och bara så ni vet, det blir inga presenter när jag kommer hem jag orkar verkligen inte hålla på att leta efter något att köpa bara för att jag ska så jag skiter helt enkelt i det. Jag tycker om er lika mycket för det! (:

Nu ska jag läsa och dricka vatten. Imorgon blir det förhoppningsvis sol & bad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0