Rip Julen 2012.

Inte för att låta allt för negativ men hade gärna bara hoppat över hela julen detta året, för det kommer ändå inte till att bli någon jul. När jag åker förbi blinkande lampor och ser solen som steker ovanför ens huvud tänker jag att det måste vara såhär det är i USA under julen. Massa blinkande lampor och dekorationer  ( nu har det visserligen inte pyntats här ännu) men total noll julkänsla för solen skiner.
 
Jag kommer inte ha en bra jul detta året för den viktigaste delen av allt saknas. Det är min familj. Sen eftersom vi är vart vi är så kommer jag inte ha någon svensk julmat. Ingen normal julklappsutdelning vid granen eller ens Kalle Anka. Sådana delar man inte ens bryr sig om när man har dem men när man inte har dem utgör dem helt plötsligt hela julen! Åh.
__
Christmas 2012 is not the same without my family..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0