Välkomst middag ikväll.

Gick till kontoret och hälsade på där imorse sen åkte jag och Stefan till Senzomall för att handla hem lite saker till hemmet. Åkte först inom Taxfree butiken men det var inte öppet så vi kunde inte gå in och titta, men i Egypten så säljer dom inte alkohol i affären vilket säkert vissa av er redan visste och nu vet ni alla det (;
 
Senzomall är ett stort köpcenter och där har dem ett stort typ Ica Maxi så in dit gick vi. Köpte med mig lite nödvändiga saker så att jag kan diska, sen även lite mat att fylla kylen med. Blev lite mer än jag först trodde men det är bra. Jag tycker dessutom här är väldigt billigt, kommer ju från en dyr grekisk ö och kommer hit där valutan är värd typ samma som den svenska kronan och allt är ändå billigare än hemma. Paradis! Jag kanske lyckas spara lite pengar nu då (;
 
Nu på eftermiddagen innan solen gick ner tänkte jag gått ner till stranden men alla grindar var strängda så jag antog att man inte kunde gå ner. Gick längst gatan och sen hem igen. Tänkte nu gå och duscha innan vi ska ha välkomst middag, blir nog en mycket trevlig kväll.
 
Sen har vi en ny dag imorgon igen.
 
__
Went to Senzomall today to buy stuff to the apartment. Also went buy the duty free shop but it was closed. 
We went home to the apartment and left everything and then me and Stefan went out for lunch.
 
Now before the sunset I was going to the beach but it was closed so I guess I can only go in day time. Well after walking a little bit I went home.
 
Now I'm gonna get ready for the welcome dinner we're going to have today.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0