Tisdagen 25 September.

Då har vi haft avskedsmiddag för mig också. Egentligen skulle vi dela bord med Ving men sen blev det andra planer och vi hade vårt egna bord. Fast på den här bilden ser det ju ut som jag har avskedsmiddag ensam och det är servitören som tar bilden på mig haha.

 

Efter att vi ätit god mat i gott sällskap på Lo&La sa jag hejdå till dem sen gick vi vidare till Bob’s. Tyvärr hade dem live musik så jag kunde inte sjunga karaoke en sista gång men den här killen sjöng bara rock låtar vilket gjorde att jag kunde lyssna och njuta. Skrev ett meddelande till i deras gäst bok sen när ölen var slut gick vi till rock n’ roll för att kolla om vingarna var där. Dem tänkte gå hem så jag kramade Emma & Marthe och sa hejdå (dem åker också hem idag fast klockan 12, jag åker vid 15).

 

Jag trodde att hejdå biten bara var jobbig när jag skulle säga den till familjen för det är bara då jag liksom fått pollen allergi och reaktion i ögonen. Fast ikväll när Marika sa sina ord och när jag sen såg Mandy bli ledsen när hon kramade Andy hejdå och när jag själv kramade honom och sa hejdå så kändes det helt plötsligt lite jobbigt. Den här högen med reps har ju blivit bra kompisar och vissa har man umgåtts med mycket så ska man helt plötsligt lämna och kanske aldrig mer se vissa eller alla så då känns det jobbigt då jag trivts bra med dem.

 

Jaja, planen är städa, naglar, kaffe med Maria, säga hejdå till Yiota och sen ta taxi till flygplatsen och flyga hem. Herregud! Jag ska fcking hem till min familj, visst jag var hemma på semester för inte så jätte länge sen men gud jag har en hel vinter säsong framför mig så ja jag vill hem och ja jag hade mycket hellre stannat en vecka än bara tre dagar men jag får vara glad för vad jag får.

 

Känner mig full av saknad av någon konstig anledning, och då har jag inte ens hunnit lämna någon.

 

__

The plan was to have a going away dinner with Ving because Emma, Marthe and Sebastian are also leaving Skiathos tomorrow. But it didnt go as planned and we had the dinner without them (or they sat at the other end of Lo&La, hehe). When we left there were some hugs and words of goodbye. Then we went to bob's.

 

There were no karaoke and I thought that was to bad because it would've been nice to do one last song, but there was a guys singing live music and since it was rock it was more than okay!

 

The plan for tomorrow (or today when I wake up) is to go and do my nails at Elenis. Go and say goodbye to Yiota (and some of the other people around Skiathos town), Clean my room and pack everything. Then I'll take a taxi to the airport. OMG, feels wierd to go home, but I long for my family since I know I wont have a lot of time at home. On saturday the plane goes to Hurghada.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0