Filmprat: Ego.

Jag fick detta tipset av någon på Facebook för ett bra tag sedan. Igår såg jag åter någon skriva om tårar och filmen Ego. Så inatt när jag ändå inte kunde somna och Joakim sov startade jag filmen. 
 
Filmen har fått 5,7 av IMDb och är i genre Drama. Filmen handlar om 25åriga Sebastian som lever ett väldigt ytligt liv där allting handlar om utsidan, pengar, fest och one night stands. En kväll på väg till krogen råkar han ut för en olycka och förlorar synen. På den vägen möter han Mia en helt vanlig tjej som blir hans personliga assistent och hon öppnar upp en ny värld för honom. 
 
- Återigen kunde man förutse slutet av filmen. Det är lite tråkigt fast filmen hade kanske blivit otroligt dålig om den slutat på annat sätt. Jag tyckte inte filmen berörde mig så som jag trodde den skulle. Trodde väl att jag också skulle gråta en skvätt men så blev det inte. Fast gillar man drama, romantik och svenska filmer så är detta väl en film att se.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0