Fredagen 13 December.

Igår vart det en lång dag i Härnösand. Först hade vi dagen på jobbet som flöt på otroligt bra. Sen efter jobbet drog vi hem till en av personerna i utbildningsgruppen och förfestade lite innan vi drog vidare på julfesten.
 
Tyckte det var en fin tillställning och fick idag höra att de typ var det enda ställe som höll öppet igår pga stormen som drog in över landet. Det bjöds på lite underhållning i form av trolleritrick & lite musik såklart.
 
Förrätten var otroligt god, en laxbit, en liten mackbit med renköttsröra samt en liten tunnbrörulle med en räkröra i. Till huvudrätt serverades julkryddad hjort rygg med rotfrukter och en potatis&västerbottenostrulle på en bädd av glöggsky. (Första gången för att äta hjort, förutom senan i köttbiten var det gott kött). Till dessert serverades husets chokladdessert som var en typ av mousse med crisp. Super god!
 
 
Efter desserten åkte jag och Amanda hem för dem sagt att stormen skulle bli värre under natten. När vi åkte märkte vi att även andra tagit samma beslut. Nu i efterhand är vi glada att vi inte väntade till senare för då hade vi nog inte kommit hem.
 
Vaknade inatt i ren panik av typ något smällande ljud trodde fönstret skulle gå sönder i mitt ansikte men tillslut så lyckades jag somna om igen. 
 
Dagen på jobbet idag har också passerat fort, vilket har gjort att det känts som att hela veckan har flugit förbi. Det är också väldigt skönt att helgen är här så man får lite sovmorgon och en chans att vila upp sig lite.
 
 

Kommentarer
Postat av: L.

Ja jag säger då det. Uppe i norrland äter man ovanliga djur :)Ren och hjort .. Fast, sen har dem väl iofs inte kossor och grisar där uppe pga av all snö ;) *joke*

Svar: hahha de tyckte jag var lite kul :D Behövde jag efter ett misslyckat matematikuppdrag..
mysaansvensson.blogg.se

2013-12-13 @ 19:24:33
URL: http://kornoholic.blogg.se
Postat av: Hillevi

Stormar hit och stormar dit. Det är ju snö vi vill ha!
Har ni någon snö där uppe eller där är lika grönt som här nere? :)
Hoppas ni har det jättebra annars! Kram

Svar: Ja men precis! Jo lite snö har vi kvar på olika ställen men inte alls som de va förra veckan. Kan hoppas de kommer mer snart! (: Vi har det bra, de hoppas jag ni också har :D Kram
mysaansvensson.blogg.se

2013-12-13 @ 19:27:47
URL: http://hillevis.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0