Tisdagen 31 December.

Så börjar året även de gå mot sitt slut och det innebär att folk kommer börja säga att det är ett nytt år med nya möjligheter. Att det nu är många löften som skapas, som lika snabbt går i kras. Folk ska gå ner i vikt, börja motionera, äta bättre, sluta röka, skapa äventyr osv osv. Jag själv, jag har inga nyårslöften för jag ser ingen mening med det. 
 
Ja nej jag tycker inte om nyår, ser det bara som en anledning för folk ska få supa skallen av sig. Det är ingenting jag är intresserad av. Jag har växt ifrån det. Förutom förra årets nyår så har de bästa nyåren varit när jag var liten. Vi var samlade familjen, åt ostbricka och hade trevligt, vi barn försökte hålla oss vakna hela natten så man kunde följa med till skolan och titta på alla fyrverkerier som man kunde se på himlen. Annars har jag bara tyckt att nyår är så överskattat. 
 
Förra årets nyår utspelade sig i Egypten. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0