Torsdagen 14 Februari.

Två veckor kvar till min stora dag. Det blir min 3e födelsedag som jag inte firar hemma, men egentligen vem bryr sig. Tror nog det kommer bli bättre kalas på papas än om jag skulle varit hemma. Det är ju trots allt varmare i Egypten än i snöiga Skåne.
 
Inatt runt halv tre vaknade jag ju av att min hund ville in på mitt rum, sen gick hon runt och nosade på allt. Jaja tänkte jag och så vände jag huvudet för att sova. Tills jag hörde att hon höll på att klättra ner i min resväska, what's up with that? Vet inte om hon ville att jag skulle ta med henne när jag åker eller vad hon menade. Jag valde att tro att hon ville ut och kissa så jag tog på mig jackan och släppte ut henne en sväng.
 
Idag är tanken att jag ska åka till farmor och hälsa på henne. Sen ska jag åka runt och handla lite. Göra kycklinggryta till middag i eftermiddag och sen ska jag väl börja packa min väska igen. 
 
Imorgon har jag sista dagen hemma och då blir det en sväng till Väla med lillebror, kommer även äntligen få träffa Nathalie, som jag har saknat dig! Sen blir det tacokväll hemma med familjen och på natten beger jag mig tillbaka till CPH för att flyga tillbaka till Hurghada. 
 
Värmen lockar kanske lite men annars hade jag gärna stannat kvar hemma längre. Aldrig känns det som tiden räcker till. Plus att jag varit så extremt trött vilket inte gjort saken bättre. Nåväl!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0