Tisdagen 30 Juli.

Det var en ganska så lugn måndag, vädret var inte super nice så jag satt som klistrad med datorn framför mig. Letat efter lite nya jobbannonser i Norge, skickade iväg tre ansökningar också. Vi hade Joakims brorson på besök en stund också på eftermiddagen. Sen när han åkte hem åkte Joakim & Josephine iväg och handlade läsk & gräddfil så jag och Joakim myste till det lite på kvällen med film och lite snacks!
 
Jag ser det här med Norge som en kortsiktig plan för att kunna spara ihop pengar men vad jag vill långsiktigt det vet jag inte. Ett jobb i Sverige som ger en bra lön och skaffa sitt egna hem är väl en bra plan, men vad behöver jag då plugga för att få de jobbet.. Jag önskar jag hade mer drömmar, så jag hade något att sträva efter även i yrkeslivet. Jag börjar bli för gammal för de här..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0